مفاهیم برخی لوگوهای معروف

وبگردی آمانداسان- آیا تا به حال این سوال در ذهن تان پیش آمده است که لوگوهای معروف و به یاد ماندنی چطور خلق شده اند؟ چه ایده هایی پشت طراحی آنها پنهان است؟ و یک طرح ساده چطور میتواند تداعی کننده یک پیام خاص باشد؟ در ادامه با یکسری لوگوهای معروف و مفهوم و روانشناسی پشت آن ها که باعث معروفیت شان شده است آشنا شوید.

Apple

مفاهیم برخی لوگوهای معروف

لوگوی کمپانی اپل که توسط راب جانوف طراحی شده است یکی از به یاد ماندنی ترین لوگوهای معروف امروزی است. استیو جابز و استیو وازنیک، راب جانوف را که در رشته هنر تحصیل می کرد برای طراحی لوگوی کمپانی اپل استخدام کردند.

راب روزها در تلاش بود تا لوگویی طراحی کند که هم به خوبی ارائه دهنده محصول برند باشد و هم دنیای دیجیتال را با دنیای طبیعت مرتبط سازد. بزرگ ترین مشکل راب این بود که نمی خواست مردم تصویر سیب را با گیلاس یا آلبالو اشتباه بگیرند. به همین دلیل تصویر سیب گاز زده را به عنوان لوگوی کمپانی در نظر گرفت.

Nike

مفاهیم برخی لوگوهای معروف

لوگوی نایکی در میان برندهای دیگر ساده ترین و ارزان ترین طرح لوگو است که توسط یک دانشجوی طراحی گرافیک کارولین دیویدسون طراحی شده و ۳۵ دلار به فروش رفت. این لوگو که اکنون لوگوی معروف ترین برند لباس های ورزشی است ابتدا توسط سهامداران پذیرفته نشد.

زیبایی لوگوی نایکی این است که بیانگر ۲ مفهوم ارائه دهنده نایکی به عنوان یک برند ورزشی است:

سرعت: با الهام از نشانه حرکت سریع.

آزادی: با الهام ازبال های الهه پیروزی یونانی “نیکه”

Pepsi

مفاهیم برخی لوگوهای معروف

پپسی یکی از گران ترین لوگوهای جهان به ارزش ۱ میلیون دلار است و اسرار زیادی در آن پنهان است زیرا ترکیبی است از پرچم آمریکا، نسبت طلایی، جنبش میدان مغناطیسی زمین و تئوری نسبیت.

زیبایی این لوگو در این است که بسیاری از مردم تنها یک نشانه لبخند در آن می بینند. به قدری در این لوگو هارمونی و تقارن وجود دارد که اجازه می دهد مردم هر نوع زیبایی را در آن مشاهده کنند.

VAIO

مفاهیم برخی لوگوهای معروف

لوگوی وایو کمپانی سونی یکی از بهترین نمونه لوگوهایی است که به خوبی توانسته است مفهومی را در خود پنهان کند. دو کلمه اول «VA» بیانگر علامت نمودار جریان متناوب است و دو کلمه آخر بیانگر دو نشانه دیجیتال ۰ و ۱ هستند. مجموع این حروف نشان دهنده پیوستگی و تغییر از آنالوگ به دیجیتال است. همان چیزی که کمپانی سونی با وایو زمان ارائه اولین محصول دیجیتال خود کرده است.

Amazon

مفاهیم برخی لوگوهای معروف

لوگوی آمازون کمی متفاوت تر از لوگوهای معروف دیگر است. حروف آمازون به اضافه خطی که زیر آن کشیده شده است.

زمانی که کمپانی آمازون پیشرفت کرد و تنوع محصولاتش بیشتر شد تصمیم گرفتند که لوگوی شرکت را تغییر دهند. خط زیر کلمه آمازون را کمی انحنا داده و یک نشانه فلش به آن اضافه کردند. این تغییر بیانگر دو مفهوم است:

از A تا Z محصول برای فروش داریم.

رضایت مشتری را فراهم می کنیم زیرا خط منحنی زیر کلمه آمازون شبیه لبخند است.

 

مفاهیم برخی لوگوهای معروف

منبع: bedunim.ir

مطالب از سراسروب

درباره معصومه ولایتی

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

آموزش وردپرس | قالب وردپرس | افزونه وردپرس