کنترل بیماری آسم با این خوراکی ها

وبگردی آمانداسان-نخستین خط دفاعی شما در برابر آسم یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که از سلامت بدن حمایت می کند. هرچه مواد غذایی تازه و با تراکم بالای مواد مغذی مصرف کنید می توانید کنترل بهتری روی بیماری خود داشته باشید. 

 

 

 

 

 

رژیم غذایی مناسب برای بیماران آسمی

یک رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات به همراه چربی های سالم و گوشت های ارگانیک می تواند در مدیریت آسم نقشی کلیدی داشته باشد.

اگرچه یک رژیم غذایی سرشار از محصولات تازه و گوشت های با کیفیت نقطه آغاز خوبی است، اما برخی مواد غذایی دیگر نیز وجود دارند که می توانند به طور قابل توجهی بر علائم آسم اثرگذار باشند.

کنترل بیماری آسم با ماهی چرب

ماهی های چرب، مانند سالمون، ساردین و خال مخالی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ هستند و زمانی که موضوع بهبود علائم آسم مطرح می شود، آنها یکی از بهترین مواد غذایی هستند. مطالعه ای که در سال ۱۹۹۶ ارتباط بین رژیم غذایی و شیوع آسم بین ۵۷۴ کودک شرکت کننده در این مطالعه را بررسی کرد، نشان داد، خطر آسم برای کودکانی که ماهی چرب و تازه، مانند سالمون و خال مخالی، مصرف می کردند کاهش چشمگیری داشته است.

مطالعه ای دیگر در سال ۲۰۰۹ ارتباط بین مصرف امگا-۳ و شیوع آسم را در ۲,۶۰۲ کودک استرالیایی بررسی کرد و بار دیگر مشخص شد که یک رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ به محافظت از کودکان در برابر علائم آسم کمک می کند.

آسم یک بیماری التهابی است و غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳ مانند ماهی چرب، گردو، و بذر کتان گزینه های خوبی برای کاهش التهاب محسوب می شوند. التهاب کمتر به معنای شدت کمتر علائم آسم و حملات کمتر بیماری است.

 

کنترل بیماری آسم با ویتامین D

کنترل بیماری آسم با این خوراکی ها

کنترل بیماری آسم با این خوراکی ها

 

 

ویتامین D یکی از مهم‌ترین آنتی اکسیدان ها در بدن انسان است، اما افراد بسیاری با کمبود این ماده مغذی مواجه هستند. خطر ابتلا به آسم در افرادی که کمبود ویتامین D دارند، بیشتر است.مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ انجام شد، نشان داد که سطوح کم ویتامین D در افراد مبتلا به آسم با اختلال در عملکرد ریه و شدت بیشتر علائم بیماری در مقایسه با افرادی که به میزان کافی از این ماده مغذی دریافت می کردند، مواجه بودند.

مطالعه ای دیگر نشان داد کودکان مبتلا به آسم که کمبود ویتامین D نیز دارند، احتمال بیشتری دارد از عوارض ریوی و تنفسی رنج ببرند.

راحت‌ترین و ساده‌ترین گزینه برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن پوست در معرض نور خورشید است. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد می توانید مصرف غذاهایی مانند ماهی های سالمون و خال مخالی، جگر گاو، پنیر و زرده تخم مرغ را مد نظر قرار دهید.

کنترل بیماری آسم با هویج

مطالعه ای که در نشریه Journal of Allergy and Clinical Immunology منتشر شد، نشان داد، زنان مبتلا به آسم که بتاکاروتن، آنتی اکسیدانی موجود در هویج، بیشتری مصرف می کردند از کیفیت زندگی بهتری برخوردار بودند.

مطالعه ای دیگر نشان داد که سطوح کم بتاکاروتن نه تنها با شیوع هرچه بیشتر آسم، بلکه با شدت بیشتر علائم بیماری مرتبط بوده است. از دیگر منابع غذایی سرشار از بتاکاروتن می توان به سیب زمینی شیرین، سبزیجات برگدار، بروکلی و اسفناج اشاره کرد.

 

کنترل بیماری آسم با موز

موز منبعی عالی برای پتاسیم است. مطالعه ای در سال ۲۰۰۷ که در نشریه European Respiratory Journal منتشر شد، نشان داد که مصرف موز ممکن است به کاهش خس خس سینه در کودکان مبتلا به آسم کمک کند. این ارتباط را نتایج مطالعه ای دیگر تایید کرد که نشان می داد سطوح کم پتاسیم با اختلال در عملکرد ریه کودکان مرتبط بوده است.

از دیگر منابع خوب برای پتاسیم می توان به آووکادو، کدو بلوطی، اسفناج، سیب زمینی شیرین، کیوی و سالمون وحشی اشاره کرد.

کنترل بیماری آسم با این خوراکی ها

منبع seemorgh.com

مطالب از سراسروب

درباره رامین مهدی پور

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*

افزایش بازدید
آموزش وردپرس | قالب وردپرس | افزونه وردپرس
x

این مطالب را نیز ببینید!

عوارض تزریق بوتاکس در دوران شیردهی

وبگردی آمانداسان- بوتاکس چیست و چه کاربردهایی دارد؟ شاید بتوان از کاربردهای ...